środa, 9 listopada 2016

Dynia z kapustą kiszoną- pyszny dodatek



Hmm...niektórzy mogą podejśc scpetycznie do tego przepisu, ale jeśli:

Po pierwsze: lubicie dynię
Po drugie: lubicie kapustę kiszoną
Po trzecie: lubicie smak słodko-kwaśny
Po czwarte: lubicie poznawać nowe smaki
Po piąte: lubicie dania wegetariańskie i wegańskie
Po szóste: dopadła Was rutyna w kuchni
Po siódme: potrzebujecie witamin i wzmocnienia

To gwarantuję, że danie Wam zasmakuje!


Dynia nadaje lekko słodkiego aromatu, który idealnie przełamuje kiszoną kapustę. Ponadto stanowi ona również nowy element strukturalny- jest dodana w kawałkach dla zróżnicowania potrawy. Dodałam też trochę startego jabłka, które nadało całej potrawie tzw. mazistości - inne słowo nie przychodzi mi na myśl :D Oczywiście smaku dodaje tłuszcz, więc bez niego też się nie obeszło. Użyłam smalcu wegetariańskiego, ale równie dobrze sprawdzi się każdy tłuszcz :)



Kapusta kiszona z dynią:

- 1 kg kapusty kiszonej
- 1 dynia hokkaido
- 1 małe jabłko
- 20 g smalcu wegetariańskiego* (BIOGO)
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- 1 cebula czerwona
- sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi

Kapustę należy opłukać.
Dynię hokkaido należy obrać ( ponoć można jeść ze skórą, ale ja wolę obraną), pokroić w kostkę i
wymieszać z olejem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 30 minut - zależy od wielkości kostki. Dynia powinna się lekko zrumienić. Ostudzić.

Na patelni ( na smalcu) zeszklić cebulę razem z jabłkiem. Dodać kapustę i dalej lekko podprażyć. Dodać 100 ml wody i dusić, aż woda odparuje. Na koniec przyprawy i kawałki dyni. Oczywiście dynia trochę się rozpadnie, bo jest mięciutka, ale taki tego urok :)

* albo innego tłuszczu

Gotowe!
Zachęcam do wypróbowania :)










2 komentarze:

  1. bardzo mi się podoba takie zestawienie smaków :) właśnie kisi mi sie wielki słój kapusty, na pewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe i nietypowe połączenie, ale chętnie spróbowałabym takiego :)

    OdpowiedzUsuń