środa, 29 lipca 2015

Serniczki szwarcwaldzkie





Babeczki mają swój urok. Są urocze, kształtne, idealnie mieszczą się w ręce, do tego pięknie się prezentuj i kuszą oczy :)

Wiśniowo i czereśniowo już na stoiskach jest, dlatego chwytam w ręce te owoce i pędzę do kuchni. 

Tym razem padło na sernik w wersji mini. Do wiśni idealnie pasuje kakao. Wiadomo też, że połączenie śmietankowego smaku, czekolady i wiśni to słynny Tort Szwarcwaldzki. 

Ja za to zrobiłam wersję sernikową, czyli po prostu mini serniczki szwarcwaldzkie. Gorąco polecam :) 

Na przyjęcie w ogrodzie jak znalazł :)

Nie byłabym sobą, gdybym lekko nie uzdrowiła ciasta ;) Dlatego też przemyciłam trochę płatków owsianych, miodu i zrobiłam własny dżem wiśniowy...



Ciasto:
12-15 babeczek ( w zależności od wielkości foremek)

- 200 g mąki pszennej
- 50 g grubo zmielonych płatków owsianych
- 50 g mąki gryczanej/ryżowej/kukurydzianej*
- 3 łyżki kakao
- 2 żółtka
- 50 g miodu
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 100 g masła
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli

* można zastąpić mąką pszenną

Każdą mąkę przesiać. Wsypać sól , proszek do pieczenia i kakao. Wkroić masło i dodać miód. Zmiksować. Następnie żółtka i jogurt. Zagnieść ciasto. Jeśli jest za suche, to dodać trochę jogurtu. Jeśli za mokre dosypać odrobinę mąki. 
Schłodzić w lodówce przez 1 godzinę. 


Masa serowa:
składniki w temp. pokojowej

- 250 g sera ricotta
- 300 g twarogu tłustego/półtłustego zmielonego
- 2 jajka
- 3 łyżki budyniu - proszku
- 50 g rozpuszczonego masła ( ostudzonego)
- 1/2 szklanki cukru drobnego
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Jajka utrzeć z cukrem. Dodać pozostałe składniki. Wymieszać do połączenia. 


Dżem wiśniowy:

- 200 g wiśni/ czereśni
- 1 płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej
- 50g miodu
- 20 g cukru waniliowego
- 100 ml wody


Wiśnie wydrążyć i przekroić na pół. Na patelni rozpuścić miód i cukier razem z wodą. Wrzucić owoce i smażyć na dużym ogniu, aż zmiękną i wydzieli się sok. Gdy nadmiar wody odparuje,a wiśnie lekko się rozpadną, to dodać rozpuszczoną w 2 łyżkach wody mąkę ziemniaczaną. Chwilę podsmażyć i odstawić do wystudzenia. 


Formowanie i pieczenie:

+ 100 g czekolady 
+ 1 łyżka masła
+ 5 łyżek mleka/śmietany
+ czereśnie 

Z ciasta wycinać krążki pasujące do foremek. U mnie standardowa forma na muffinki. Krążkami wykładać foremkę wysmarowaną wcześniej masłem albo olejem neutralnym w smaku. Na spód wyłożyć trochę dżemu i wylać masę serową. 

Piec w 180 stopniach przez 25 minut. Następnie zmniejszyć temp. do 160 i piec kolejne 15 minut. 
Odstawić do lekkiego ostudzenia.

Czekoladę rozpuścić z masłem i mlekiem w kąpieli wodnej. Polać lekko ostudzone serniczki. Udekorować kawałkami czereśni.

Wyciągnąć z formy po wystudzeniu albo gdy są prawie zimne ;)

















Letnie owoce




2 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie :) Miło mi, że bierzesz udział w mojej akcji "Letnie owoce". Pozdrawiam :)
    Izzy

    Zapraszam na mojego bloga :)
    Take it Izzy

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernika z owocami jeszcze nie jadłam więc jak został kawałek to chętnie spróbuję :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń