wtorek, 16 czerwca 2015

FIT: Pieczona ryba z twarogiem w plastrach!







Niedzielny obiad rządzi się u mnie zazwyczaj innymi prawami, przy czym staram się żeby było tradycyjnie, ale też mniej kalorycznie. 

Zamiast ryby w panierce smażonej na patelni wybrałam wersję pieczoną. Aby dodać smaku wybrałam pieczarki, por oraz plastry sera twarogowego, który jest zdecydowanie mniej kaloryczne, a bardzo smaczny. Co prawda nie roztopi się jak zwykły, ale w wersji na ciepło z rybą był udanym połączeniem. 

Do tego wędzony aromaty uzyskany dzięki wędzonej papryce i koperek, który po prostu uwielbiam! :)

Zachęcam do wypróbowania!



Przepis:

- 2 filety z dorsza 
- ok.150 g pieczarek ( w zależności od wielkości fileta)
- 4 plastry sera twarogowego
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- biała część pora
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- sól, pieprz, cytryna, papryka wędzona, koperek

Filety skropić sokiem z cytryny. Jogurt wymieszać z oliwą i posmarować rybę. Dodać sól i pieprz. Ułożyć na wierzchu pieczarki i por. Posypać papryką wędzoną oraz koperkiem. Następnie polać sosem sojowym. 

Ułożyć na blasze i przykryć folią aluminiową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Po 15 minutach zdjąć folię i dopiekać jeszcze przez 10 minut, następnie użyć górnego grilla do zrumienienia wierzchu - u mnie zajęło to jakieś 5 minut. 
Ułożyć następnie plastry sera i piec góra-dół przez kilka minut, aż ser zrobi się miękki. 

Podawać z ulubionymi dodatkami. 
U mnie ziemniaczane puree i surówka z kapusty pekińskiej - czyli tak jak przystało na niedzielę, jest tradycyjnie ;)

Smacznego!




Ryba przed polaniem sosem sojowym. Następnie przykryłam folią i tak wstawiłam do piekarnika.



3 komentarze: