wtorek, 12 maja 2015

Waniliowo - szarlotkowa jaglanka








Rzadko dzielę się przepisami na śniadanie. Są trzy główne powody:
- zazwyczaj jem to samo ;)
- śniadanie lubię skonsumować raz dwa, bez robienia sesji zdjęciowej
- nie zawsze moje śniadanie wygląda zachęcająco :D

Tym razem nastąpiła mała zmiana. Śniadanie gorące, więc można poświęcić chwilę na zrobienie zdjęć. Coś nowego.... i przede wszystkim..... bardzo smacznego i pożywnego :) 

Przepis ten sprawdzi się też idealnie w postaci deseru z gałką pysznych lodów :D




Waniliowa jaglanka z jabłkiem:

- 40 g płatków jaglanych
- 125 ml mleka
- 1 jabłko ( ok. 150 g)
- 1 łyżeczka budyniu waniliowego ( u mnie jakieś 6 gramów)
- trochę jogurtu waniliowego albo innego dla smaku
- słodzidło: u mnie stewia w płynie.


Płatki jaglane zalać wrzątkiem na noc: woda powinna sięgać trochę powyżej samych płatków. Przykryć talerzykiem. 

Rano do płatków wlać prawie całe mleko, posłodzić według smaku i gotować. 
W pozostałej ilości mleka rozpuścić budyń. 
Jabłko pokroić w kostkę. 

Jaglankę podgotować - musi zacząć bulgotać, ja gotuję zazwyczaj ok. 7-10 minut na średnim ogniu, a następnie zmniejszam na mały, ponieważ nie stoję przy niej cały czas, a chcę uniknąć przypalenia :)

Wtedy należy wsypać jabłko. Wymieszać i gotować jeszcze ok. 2-3 minut. Na koniec wlać mleko z budyniem. Chwilę podgotować. 

Podawać najlepiej z dodatkiem jogurtu waniliowego :)

Jaglanka w konsystencji przypomina bardziej budyń, ponieważ płatki szybciej się rozpadają aniżeli kasza. Ja właśnie preferuję wilgotne owsianki czy jaglanki, lubię gdy płatki są miękkie. 


Smacznego :):)









3 komentarze: