wtorek, 20 stycznia 2015

Czekoladowe babeczki ze słodkich ziemniaków






Tego było mi trzeba! Czekolady, słodkości, małej rozpusty, błogiej chwili i miękkości ... A jeśli okazuje się, że to wszystko jest zdrowe i dietetyczne, to już lepiej być nie może ;)

Pyszne babeczki ze słodkich ziemniaków ( inaczej batatów) ... trochę jak brownie, na pewno cięższe od muffinek i bardziej treściwe. Soczyście czekoladowe , mokre ... po prostu konkret! 



Składniki ( 8 sztuk)

- 200 g pieczonych słodkich ziemniaków*
- 2 jajka
- 1/2 szklanki jogurtu
- 1/2 szklanki mleka
- 1 szklanka ksylitolu**
- 1/3 szklanki kakao
- 1 szklanka mąki ( w tym 1 opakowanie budyniu waniliowego. Można użyć mąkę owsianą, gryczaną, ryżową , kukurydzianą. Jednak należy dać trochę pszennej pełnoziarnistej)
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli


Upieczone i zimne ziemniaki zblendować z jogurtem, aż powstanie gładka masa.
Jajka ubić z ksylitolem i ekstraktem waniliowym - kilka minut mikserem. Dodać mleko i mus z ziemniaków.

Wszystkie rodzaje mąk wymieszać ze sobą. Dodać sól, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i kakao. Wsypać całość do mokrych składników i wymieszać do połączenia składników - najlepiej za pomocą łopatki , nie używać już miksera.
Ciasto powinno być gęste. Przekładać za pomocą łyżki do foremek wypełniając prawie po same brzegi.

Babeczki włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 25-30 minut, aż będą suche w środku.


* użyłam dwóch dużych ziemniaków. Obrałam , pokroiłam i upiekłam do miękkości.
** zamiast ksylitolu można użyć miodu ( wtedy ok. 1/2 szklanki) , stewii w pudrze, erytrytolu albo sorbitolu - coś z czym będzie można ubić jajka.











30 komentarzy:

  1. Takie przepisy lubię najbardziej. Pełnia smaku ze zdrowym składem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Bardzo lubię standardowe wypieki, ale warto trochę poeksperymentować ze zdrowymi składnikami :)

      Usuń
  2. ciekawa jestem jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, na pewno zasmakują :)

      Usuń
  3. Gosia, gdzie Twoj pyszny sernik chałwowy?:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie, będzie i to niedługo - już zbliża się jego czas :D

      Usuń
  4. mniam... na czekoladę zawsze ma się ochotę :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Ostatnio widziałam brownie z batatami,a tu proszę babeczki :) Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne! lubię ciasto cukiniowe czekoladowe, więc i batatowe muffinki zajadałabym ze smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda cudownie :) chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  8. zdrowe kalorie nie tuczą;) więc poproszę ze 2 dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O jakie fajne babeczki, muszą pysznie smakować :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z batatami to muszę niebiańsko smakować, uwielbiam je <3 Pięknie wyglądają te muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne, aż zjadłabym ! :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej ! Przepis porywam, będzie jak znalazł na kolejne Święto Ziemniaka:-)
    Super dziewczyny, że macie wspólne pasje i razem je realizujecie !
    Pozdrawiam Was mocno i dziękuję za odwiedziny !

    OdpowiedzUsuń
  13. A to nowość dla mnie :)
    Babeczki ze słodkich ziemniaków, koniecznie przepis muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o cukini o burakach i innych warzywach w babeczkach. A tu jeszcze ziemniak doszedł. Pyszny i muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi pysznie, a jak widzę skład to wiem, że tak właśnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pycha! Bataty świetnie sprawdzają się w wypiekach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie zdrowe czekoladowe wypieki. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takich babeczek jeszcze nie jadłam, ale wyglądają smakowicie. :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Pamietam swoj pierwszy raz z batatami...nie mogłan pojąć czemu tak późno je poznałam 😄

    OdpowiedzUsuń