niedziela, 27 października 2013

Ciasto dyniowe z bakaliami przekładane serkiem.





W tym roku po raz pierwszy zabieram się za dyniowe wypieki. Na koncie mam już pyszny sernik dyniowy z warstwą orzechową - dla mojego brata numer jeden, w piekarniku siedzi kolejny wypiek, a ten przepis jest kolejnym dyniowym przysmakiem. Dla miłośników ciasta marchewkowego, ten będzie równie dobry, jak nie lepszy! Pyszne i puszyste ciasto z tartą dynią i bakaliami przekładane serkiem. Przepis oryginalny pochodzi z bloga Kwestia smaku, znajdziecie go TU. Wykorzystałam go prawie w taki sam sposób, ale zastąpiłam wiórki kokosowe rodzynkami i oczywiście zwiększyłam proporcje, bo u mnie piecze się zazwyczaj na dużych blaszkach - duża rodzina, duże formy :D



Składniki: 36 x 21cm

-350-400 g mąki pszennej
- 4 jajka
- 1 i 1/4 szklanki cukru
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 3/4 szklanki oleju
- 400 g tartej dyni - surowej
- 2 brzoskwinie - z puszki albo świeże 
- 80 g rodzynek
- 100 g orzechów albo migdałów - posiekanych
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli

- 400 g serka śmietankowego naturalnego typu Philadelphia , użyłam serka kanapkowego
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 250 ml kremówki
- 1 usztywniacz do śmietany


350 g mąki wymieszać z sodą oczyszczoną, proszkiem do pieczenia i solą. 

Brzoskwinie obrać ( jeśli używamy świeżych) i pokroić w drobną kostkę.
Rodzynki zaparzyć, po 5 minutach odsączyć.

Jajka ubić najpierw same przez około 5 minut. Dodać cukier i cukier waniliowy - miksować na najwyższych obrotach do momentu, aż powstanie gęsta i prawie biała masa. Następnie dodawać stopniowo olej - wszystko zmiksować. 

Do masy dodać tartą dynię, brzoskwinie,orzechy i rodzynki. Całość wymieszać dużą łyżką. Ciasto będzie gęste, ale takie ma właśnie być. Na koniec dodawać mąkę i mieszać również za pomocą łyżki. Po dodaniu mąki ciasto powinno być gęste. Jeśli jajka , których użyliście były duże - wszystkie- to należy dodać pozostałe 50 g mąki. 

Formę do pieczenia smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto przelewamy do formy i rozprowadzamy po całości. 

Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 150 stopni C przez ok. 1 godzinę. 


Śmietanę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy usztywniacz do śmietany. Serek mieszamy z cukrem pudrem, na koniec dodajemy śmietanę i całość mieszamy. 

Wystudzone ciasto kroimy na pół. Nakładamy większość serka do środka, przykrywamy i rozprowadzamy na wierzchu pozostałą część serka. 

Podajemy od razu. Ciasto zniknęło u mnie w ekspresowym tempie, więc lepiej nie zostawiać sobie na później, bo może go już nie być ;)



Smacznego! :)
















                                                           Embed_b1h9whgapqx3a51sgzcqhsozz1ebcqzz

3 komentarze:

  1. uwielbiam ciasto dyniowe w takiej formie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie mokre ciacha, rozpływające się w ustach:)

    OdpowiedzUsuń