poniedziałek, 2 września 2013

Bułki hamburgerowe.




Bułeczki te były mi potrzebne oczywiście do hamburgerów.  Nie miałam swojego przepisu, więc wpisałam w Google " bułki hamburgerowe", weszłam w "Grafikę" i znalazłam parę , które wzrokowo mi odpowiadały. Większość z nich miała ten sam przepis, przepis Marthy Stewart. Wiem, że jej receptury są dobre, więc dziś również do sieci trafi jeden przepis więcej na bułki hamburgerowe według Marthy Stewart. 




Składniki: 8 sztuk

- 3/4 szkl. wody
- 1/3 szklanki mleka w proszku
- 1 jajko
- 2 łyżki masła
- 2.5 szklanki mąki
- 1.5 łyżki cukru
- 1 łyżeczka soli
- 8 g drożdży świeżych


-jajko
- 1/3 szklanki mleka
-sezam


Drożdże rozrobić w 1/3 szklanki wody, dodać szczyptę cukru i 1 łyżkę mąki. Odstawić do wyrośnięcia. 

Roztopić masło.

Pozostałą wodę wymieszać z mlekiem w proszku i jajkiem. Dodać masło i wyrośnięty rozczyn. Zmiksować przez parę sekund. 

Mąkę wymieszać z solą i cukrem. 

Do mokrych składników dodać połowę mąki i zmiksować. Dodawać teraz stopniowo pozostałą część mąki. Należy jej  użyć tyle, aby ciasto było gładkie i elastyczne - podobnie jak z drożdżowym. Wyrobić ciasto. 

Odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę. Z ciasta uformować bułeczki. Ułożyć na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Układamy z odstępami, bo bułki jeszcze wyrosną. 
Odstawić na 45 minut do drugiego wyrośnięcia. 

Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.  Jajko wymieszać z mlekiem. Posmarować i posypać sezamem. 

Pieczmy przez 12-15minut w 200 stopniach C. 







2 komentarze:

  1. Bułeczki idealne,z mlekiem w proszku jeszcze nie robiłam,miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie kształtne i apetyczne!;)

    OdpowiedzUsuń