piątek, 6 września 2013

Biszkoptowy placek owsiany z patelni.




Ostatnio cały czas mi się zmieniał smak. Zazwyczaj na śniadanie była owsianka, bez udziwnień. W tym tygodniu potrzebowałam zmian, ale codziennych. Każdego ranka przychodziła mi ochota na coś innego , czasem naprawdę ciężko było mi zdecydować. Z tego śniadania jestem zadowolona :)

Zrobiłam pyszny biszkoptowy placek owsiany. Podany z powidłami,malinami i dodatkiem jogurtu wiśniowego. Mięciutki, lekki, sycący i zdrowy :) 



Składniki:  2 placki

- 1 jajko
- 1/2 szklanki mleka
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka otrąb
- 5 łyżek mąki z płatków owsianych
- 1.5 łyżki mąki pełnoziarnistej
- szczypta soli
- cukier albo słodzik. 
- nektarynka - opcjonalnie

Otręby i mąkę owsianą zalać mlekiem. Odstawić na 5-10 minut. 

Białko ubić na sztywno ze szczyptą soli. 

Do mleka dodać żółtko, mąkę pełnoziarnistą, cukier albo słodzik( u mnie stewia) i proszek do pieczenia. Wymieszać. Ja dodałam do ciasta pokrojoną w kostkę nektarynkę, ale to jest tylko dla chętnych :) Na koniec dodać ubite białka i delikatnie połączyć. 

Patelnię rozgrzać. Posmarować delikatnie oliwą albo smażyć beztłuszczowo. Ciasto delikatnie rozsmarować na całej patelni. Na początku smażyć na małym ogniu i przykryć patelnię - ok 2 minut.. Na wierzchu powinny pojawić się bąbelki. Sprawdzić stopień przyrumienia spodu. Jeśli nie będzie mocno spieczony zwiększamy ogień i lekko przypiekamy. Odwracamy na drugą stronę. Smażymy na średnim ogniu, bez pokrywki. 

Podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie powidła, trochę jogurtu śliwkowego i maliny :D



Gotowe!
Smacznego :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz