piątek, 5 lipca 2013

Sernik waniliowy - idealnie gładki.





Czasem myślę sobie , które ciasto jest najlepsze... sernik jest bardzo uniwersalny, nawet ten, który uda się mniej jest przepyszny. Ciasto zawsze sprawdzone, zawsze zjedzone, zawsze pyszne. Czyżby miał zyskać miano najsmaczniejszego? U nas w domu na pewno tak. Bo sernik to sernik :)

Mój tata uwielbia wszystko co waniliowe. Nie jest pożeraczem słodyczy sklepowych, ale lody waniliowe i ciasta waniliowe bardzo lubi, a sernik po prostu uwielbia. Dlatego z okazji już minionego jego święta zdecydowałam się połączyć dwa jego ulubione składniki: ser + wanilię. Wyszedł przepyszny, mazisty, gładki, zbity, bardzo waniliowy...

Do tego bardzo dobra polewa czekoladowa... sernik jest po prostu rewelacyjny.




Składniki na spód: (tortownica 27 cm średnicy)

- 220 g ciastek zbożowych albo owsianych typu digestive
- 110 g masła roztopionego. 


Ciastka zmielić i połączyć z roztopionym masłem. Spód tortownicy wysmarować tłuszczem i nałożyć papier do pieczenia. Ciastkami wyłożyć cały spód formy. Odstawić na bok, w chłodniejsze miejsce. Może być ewentualnie do lodówki. 


Składniki na masę serową:

- 1 kg twarogu półtłustego*
- 400 g śmietany gęstej 12% (typu homogenizowanej)
- 1 szklanka cukru
- 5 jajek
- 250 ml kremówki
- 2 budynie waniliowe - proszek
- 1 łyżka ekstraktu waniliowego( u mnie domowej roboty)
- 2 łyżeczki cukru waniliowego.


* zawsze kupuję twaróg. Wolę sama zmielić ser, niż kupować w pudełkach. Jeśli ktoś lubi te sery, bez problemu można użyć już gotowego sera na sernik. 


Jajka wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym i ekstraktem. Twaróg i śmietanę 12% wymieszać ze sobą. Dodać do sera jajka z cukrem, proszek budyniowy i wymieszać. W tym momencie też użyłam blendera , aby masę idealnie zmiksować, wygładzić. Można również ser zmielić w maszynce do mięsa, ale blender również sobie radzi. 

Kremówkę ubić - szybkim sposobem również jest blender. Dodać do masy serowej i wymieszać , ale już za pomocą miksera na średnich obrotach albo ręcznie. 

Masę wylać na wyłożony ciastkami spód tortownicy. 

Piekarnik nagrzać do 170 stopni C. Sernik pieczemy w kąpieli wodnej**.  Sernik pieczemy 60-65 minut. Jeśli zacznie zbyt szybko się rumienić z góry, wystarczy nałożyć kawałek folii aluminiowej. 

Upieczony sernik zostawiamy na początku w piekarniku. Później wyjmujemy i czekamy jeszcze parę godzin, jednak najlepiej całą noc. Na następny dzień dekorujemy polewą. 


** Kładziemy na spód piekarnika naczynie z wodą albo wkładamy dużą blaszkę , napełniamy wodą i do niej wkładamy tortownicę. W drugim przypadku należy owinąć spód folią, aby nie dostała woda - jeśli ktoś się o to boi. 


Polewa czekoladowa: u mnie

- 1 tabliczka białej czekolady
- 1/2 tabliczki ciemnej czekolady
- 1 łyżka masła
- 1/4 szklanki mleka
- 1 łyżka + 1 łyżeczka mleka w proszku. 

Najpierw roztopić czekoladę w kąpieli wodnej. Dodać masło, mleko i mleko w proszku. Cały czas trzymać w kąpieli wodnej. Jeśli będzie zbyt gęsta dodać trochę mleka.  Moją polewę robiłam trochę na oko, to są proporcje,które w rzeczywistości mogą się odrobinę różnić. Proszę kierować się tym raczej jako pomocą, aby wykonać swoją polewę.  :)























9 komentarzy:

  1. haha! sernik jemy na podobnych talerzykach :D http://kiczen.pl/najlepszy-sernik-na-swiecie/

    bardzo zaciekawiła mnie Twoja polewa, będę musiała ją wypróbować przy najbliższej okazji :)
    pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już widzę, że bym się w nim zakochała od pierwszego kęsa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem co mam napisać bo o mało nie ugryzłam monitora ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj teraz prosto z lodówki chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślinka cieknie...mniam...dawno nie jadłam sernika.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten sernik wygląda WSPANIALE!!! Jest po prostu idealny :) I z tą czekoladą... wyśmienity, do mojej porannej kawki byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc nie jestem fanką serników, ale są wyjątki - i myśle że ten do nich należy :P

    OdpowiedzUsuń