poniedziałek, 10 czerwca 2013

Zupa z cieciorki i pory.



Jejku, jak dobrze ,że ten dzień już odbiega końca. Dziś moje imieniny, ale specjalnej ulgi z tego powodu nie miałam, wręcz odwrotnie... a to z tego względu, że jednak zdecydowałam się na udział w konkursie Malta. Do 24 zgłoszenia, więc się spieszę. Gdyby nie to moje święto, ciężej byłoby mi zrealizować przepisy, a tak przynajmniej znalazły się żółądki do nakarmienia :)


Składniki:

 - 3 duże pory
- ok. 500 g cieciorki z puszki
- 2 ziemniaki średnie
- 2 marchewki średnie
- 1 łodyga selera naciowego
- 1 pietruszka
- liść laurowy
- 3 ząbki czosnku
- 1 łyżka masła
- oliwa z oliwek
- tymianek 
- 1.5 litra wody
- 0.5 litra bulionu warzywnego - można mieć własny albo po prostu zrobić na kostce warzywnej, bulionetce, ale średnio polecam. 

Cieciorkę opłukać. W garnku wlać wodę, dodać pokrojone w kostkę ziemniaki, pietruszkę i marchewki pokrojone na 3 części i seler również pokrojony w drobniejsze części. Dodać liśc laurowy i cieciorkę. Gotować ok. 25 minut. 

Pory pokroić, podsmażyć na maśle z oliwą z oliwek. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę. 

Do cieciorki dodać pory, wlać bulion warzywny, doprawić solą, pieprzem, tymiankiem. Gotować przez 10 minut.
Połowę zupy - około - zmiksować blenderem, dodać do pozostałej części. Można wcześniej wyłożyć warzywa  typu marchewka, pietruszka, ale u mnie zostały zmiksowane i nadały zupie smak. 

Zupę posypać świeżą pietruszką , dodać trochę marchewki jeśli nam została z gotowania. Podawać z grzanką. U mnie: dwie grzanki z serem smażonym i pomidorkami koktajlowymi.

Ser smażony:
- 1 opakowanie sera smażonego 
 - 1 jajko
- sól, pieprz

Na patelni ropuścić ser, dodać jajko i doprawić. Smażyć,aż jajko się zetnie i ser zrobi się bardziej gęsty.








                         Embed_yiq8msccz9gbleg0vygbyfnqioe0wgzz



1 komentarz: