piątek, 7 czerwca 2013

Ravioli ze szpinakiem, szynką i serem liliput




Oj, zachciało mi się włoskiego obiadu... trochę utkwiłam w kuchni. Ciasta dla 3 bardzo głodnych domowników, szpinak świeży, więc płukanie i mała selekcja. Całe szczęście, że praca nie poszła na marne. Wszyscy usatysfakcjonowani, brzuchy napełnione, uśmiech na twarzy i dzień można zaliczyć do udanych . 


Składniki na ciasto:

- 350 g mąki pszennej, typ 550
- 3 jajka - średnie
- szczypta soli
- 2 łyżki oleju
 -1 łyżka wody 

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ładne ciasto. Jeśli będzie zbyt klejące, podsypać trochę mąką. Najlepiej, aby przy przekrawaniu było gładkie. Podzielić na 2 części i odstawić na 1 godzinę. 

Farsz:

- 750 g świeżego szpinaku
- 4 ząbki czosnku
- 4 plastry szynki szwarcwaldzkiej - pokrojonej
- 60 g sera feta
- 100 g sera żółtego typu liliput ( ser wielkopolski)
- 1/3 szklanki mleka
- 3 łyżki mąki
- sól, pieprz
- 2 łyżeczki oregano 
- smażona/podprażona cebulka - opcjonalnie ( ja użyłam jako przyprawę, 2 łyżki)

Szpinak włożyć do garnka , podlać wodą. Gotować, aż zrobi się go dosłownie trochę - w porównaniu do tego, co było. Dodać czosnek, sól, pieprz, oregano i smażoną/prażoną cebulkę. Pod koniec dodać mleko - chwilę podgotować. Następnie sery, mąkę i szynkę. Ostawić do przestygnięcia. 

Ciasto rozwałkować dość cienko - im bardziej, tym lepiej. 

Metody nakładania są różne:

1) Można ukroić 2 równe długi paski. Farsz układać łyżką z odstępami, drugim paskiem przykrywami, kroimy i łączymy - wychodzą nam kwadraciki albo kwadraty - zależy od wielkości. 

2) Wycinanie kółek szklanką. Nakładanie farszu i przykrywanie drugim kółkiem. 

3) Użycie foremki do kostek lodów. Ciasto przycięte do wymiarów foremki, układamy i lekko wduszamy w dziurki. Farsz i przykrywami drugim ciastem. Odkrawamy i wyjmujemy podważając np. nożem 

Ja zastosowałam kwadraty - dość duże, ale nie dysponowałam wolnym czasem, na tyle , abym mogła się poświęcić zlepianiu małych pierożków. Zrobiłam również ravioli w kształcie kółeczek. 

Gotować w lekko osolonej wodzie z dodatkiem oleju. Będę gotowe jak wypłyną na wierzch - jednak polecam jeszcze chwilę podgotować od momentu wypłynięcia, aby ciasto nie wyszło zbyt twarde . Tutaj lepiej nie mieć al dente :)

Polewać roztopionym masłem!

Polecam to ravioli. Pyszny farsz: charakterystyczna szynka, świeży szpinak, aromatyczny czosnek, delikatny i miękki ser żółty liliput. Wszystko bardzo dobrze się ze sobą komponuje :)

Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz