niedziela, 30 czerwca 2013

Owsianka waniliowa - zapiekana.





Kolejny pomysł na owsiankę. Jest to bardzo proste.. Każdy może tworzyć swoje wersje, wystarczy dodawać nowe dodatki: sery, owoce, bakalie, mleka roślinne, czekoladę, karmel itd. Inspiracją do tej owsianki był ten blog .

 Tym razem zrobiłam w kokilce. Jest całkiem inna. Jest gotowa do spożycia bez dodatków. Mokra ale zbita, waniliowa i gorąca. Na wierzchu polana na świeżo miodem. Sezon owocowy też należy wykorzystać, więc dokroiłam truskawki. Ten typ owsianki jest dla mnie tym jednym z lepszych :)



Składniki: 1 porcja

- 3 łyżki płatków owsianych
- 2/3 szklanki mleka
- 1 łyżeczka budyniu waniliowego + mleko do rozmieszania
- 1/2 małego jabłka
- 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 1/2 łyżeczki cukru brązowego.

Płatki zalać 1/3 szklanki mleka, dodać aromat i zacząć gotować. W tym czasie zetrzeć na tarce jabłko, budyń rozmieszać z mlekiem - u mnie to niecała 1/4 szklanki. Jak płatki znacznie napęczniają , a mleko lekko zgęstnieje, dodać najpierw budyń. Mieszać i chwilę gotować -  musi przypominać konsystencję budyniu, ale żeby owsianka nie była zbyt sucha. Na koniec dodać starte jabłko i dobrze wymieszać.

Kokilkę wysmarować delikatnie masłem. Nałożyć owsiankę, posypać wierzch cukrem brązowym.

Zapiekać przez 25- 30 minut w 180 stopniach C - aż góra zrobi się chrupiąca. Polać wierzch miodem. 

Owsianka jest przepyszna. Aromatyczna, chrupiący wierzch, wilgotny środek. O taką właśnie mi chodziło.

Koniecznie do wypróbowania!
Smacznego :)









                                                                   Embed_gexjgkzhircrmwoqlb6lp9dqqdjnmqzz

4 komentarze:

  1. te platki są ekstra -uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. i tak apetycznie przypieczona na wierzchu, uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm ten przypieczony wierzch jest niesamowity ;)

    OdpowiedzUsuń