czwartek, 21 marca 2013

Mleczne ciastka



                  Smakowite ciasteczka o mleczno-maślanym smaku, bardzo tradycyjne i łatwe w wykonaniu. Nie mają żadnego nadzienia, dlatego świetnie pasują do różnych konfitur, powideł, herbaty, czy oczywiście mleka. Bardzo dobra przekąska dla dzieciaka, ale również jako część deseru. Ja użyłam ich jako dodatek do deseru w pucharkach - połamałam, dodałam banana, pomarańczę i polałam domowym sosem karmelowym. Ciasteczka idealne właśnie do różnych pucharkowych deserów! Przepis z bloga 'mojewypieki'. Czas na mleczne doznania!

Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki mleka w proszku
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- 150 g miękkiego masła
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 2 jajka
- dodatki, np. 125g białej czekolady, ciemnej, orzechy, migdały itd.

Wykonanie:

Masło ubić mikserem na jasną masę, dodać cukier i dalej ubijać - masa powinna być puszysta. Jajka roztrzepujemy w misce i powoli dodajemy do masy maślanej- osobiście zamieniłam w tym momencie mikser na gałkę. Energicznie ucierałam, aby masa się nie zważyła należy powoli dodawać, ale szybko zamieszać. Dodatkowo z odmierzonej mąki można już dodać 1-2 łyżeczki mąki, aby lekko zagęścić masę. Następnie dodajemy mieszankę mąki, mleka w proszku, proszku do pieczenia i aromatu. Dodajemy i ucieramy. Gdy zrobi się za ciężko, można powrócić do miksera :) Na koniec, dodajemy nasze dodatki. Formujemy ciasteczka wielkości orzecha laskowego, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia - nie zapominając o odległości między ciastkami. Lekko naciskamy na wierch, aby lekko spłaszczyć. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 10-12 minut - zmniejszyłam temperaturę, ponieważ ciastka zaczęły od spodu za szybko się przypiekać, nie będąc jeszcze upieczonymi. Spód ciastek szybciej przypieka się niż góra, dlatego trzeba to kontrolować, ja po 5 minutach zmieniłam na pieczenie tylko od góry w temp. 180-170 stopni C.... I gotowe!
Smakowitego pałaszowania :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz