niedziela, 24 marca 2013

Chleb Focaccia - Gordon Ramsay





             

Świetny przepis Gordona Ramsaya na przepyszny chleb Focaccia. Zawsze wypiek ten spotykałam pod postacią płaskiego okrągłego chlebka - jak pizza. Za to ten przepis pozwoli cieszyć się nam Focaccią w postaci tradycyjnego chleba. Bardzo przepadam za tym smakiem i za samą recepturą również. 


Składniki:
- 500 g mąki chlebowej ( użyłam trochę mąki pszennej typ 1100, stąd kolor chleba trochę bardziej ciemny/szary)
- 20 g semoliny- nie miałam , użyłam kaszy manny
- 1 łyżeczka soli
- 14 g drożdży suszonych
- 50 ml oleju
- 350 ml wody - temp.pokojowa
- tymianek, oliwki, papryka, pomidory - do wyboru


Wykonanie:

Drożdże wymieszać z mąkę. Wodę z olejem. Do miski z mąką zacząć wlewać składniki płynne - dodać tyle, aby ciasto było lepkie , może się okazać, że zostanie wam wody albo będzie trzeba dodać trochę więcej.  Zaczynamy wyrabiać ciasto - w misce, aby zrobiło się bardziej zbite, nie tak mocno klejące. Podsypać stół mąką i wyłożyć ciasto.Wyrabiać na gładkie ciasto. Jeśli będzie zbyt kleiste , że niemożliwe okaże się wyrobienie - dodać więcej mąki. Odstawić do wyrośnięcia ,aż podwoi swoją objętość.


Formę ( keksówka, może być okrągła, mała blaszka - ważne żeby wielkością odpowiadała ) smarujemy olejem/oliwą podsypać spód solą - najlepiej gruboziarnistą. Ciasto włożyć, wyrównać i posypać tymiankiem,solą, ułożyć oliwki, paprykę albo pomidory - możemy użyć przypraw, które lubimy... ale zawsze zachowując tymianek - nadaje świetny aromat i smak. Tak przygotowany chleb włożyć do piekarnika nagrzanego do 180-200 stopni C - zależy jak mocno przypieka piekarnik. Mój jest dość "ostry" dlatego nastawiłam na 180. Czas pieczenia: 30-35 minut.


Życzę smacznego! ;)





















2 komentarze: